Zapamti

"Ako čovjek ne mijenja mišljenje, ili je vrlo mudar ili je budala."

Autor Tema: Zaboravljeni CO.  (Posjeta: 5600 )

Harp

  • Global Moderator
  • Zaslužni član
  • *****
  • Zahvale:
  • -Dao: 0
  • -Primio: 282
  • Postova: 234
Zaboravljeni CO.
« : 31 Prosinac, 2012, 22:21:18 »
Dobar dan!

U jednoj nedavnoj 'spontanoj' prici, saznao sam jednu informaciju, koju bih htio podijeliti s vama, jer vjerujem da isto tako vecina vas nije cula za to, a vrijedna je paznje.

Izvor navodi, kako je za vrijeme svjetskog rata, fosilnog goriva bilo malo, i da su neka tadasnja vozila "predizajnirana" na rad na drva. To nisu bili samo mali auti, vec i autobusi, kamioni... koji su od iza imali nekakvu 'pec na drva', koja je zbog nepotpunog sagorijevanja kao produkt stvarala ugljicni monoksid. Taj se prociscavao od mehanickih necistoca, mjesao s zrakom i ulazio kao gorvo u OTTO motor! To gorivo je slabije od benzina, i proizvodnja zahtijeva konstantno lozenje, ali vozila su isla.

Kako je rat prestao, sve se vratilo na tekuca goriva, a ovo potpuno zaboravilo :(

http://en.wikipedia.org/wiki/Wood_gas_generator

NAPOMENA da je CO zapaljiv i eksplozivan u velikom opsegu (12-75%), vrlo otrovan, nema boju ni miris, veze se u krvi i simptomi trovanja ne nestaju prestankom izlozenosti!

Sve u svemu, uz oprez, vidim da bi takav jedan generator mogao biti od velike koristi u jednom autonomnom domacinstvu.

Mozda netko od starije generacije zna nesto vise o ovome? :)


Pozdrav!
Lud je samo onaj cija se ludost ne poklapa sa ludoscu vecine.   - S. Beckett

kad budu gorjeli gradovi

  • Legenda foruma
  • *****
  • Zahvale:
  • -Dao: 316
  • -Primio: 563
  • Postova: 831
Odg: Zaboravljeni CO.
« Odgovori #1 : 01 Siječanj, 2013, 11:40:06 »
ja znam da su tad u nedostatku benzina vozila išla i na rakiju prepečenicu...
u brazilu se dosta proizvodi etanol od trske a kolko znam benzinskom motoru nisu potrebne neke posebne izmjene da bi išao na alkohol ili mješavinu alkohola i benzina... (ako se varam nek me neko demantuje, nisam tehnićar, sorry)...
što se drvnog pogona tiče znam jedino da je moguće napraviti vozilo na parni pogon, znači instalira se kotao sa vodom pod kojeg se loži pa para pokreće motor. jedina mana ovog vozila je što mora da se starta pola sata prije kretanja i što se ne mogu praviti veće pauze....

Nikola

  • Admin
  • Legenda foruma
  • *****
  • Zahvale:
  • -Dao: 1297
  • -Primio: 714
  • Postova: 1908
Odg: Zaboravljeni CO.
« Odgovori #2 : 01 Siječanj, 2013, 12:16:18 »
Što su vozila starija, to je tolerancija prema gorivu veća, znam za priče "starih" koji su u stare dizelaše sipali jestivo ulje, a u benzince rakiju. Noviji bi mogli imati problema sa svime.

Imaš pravo za domaćinstva, bilo bi zanimljivo benzinski agregat za struju pokretati drvima.
Problem je rješenje

kad budu gorjeli gradovi

  • Legenda foruma
  • *****
  • Zahvale:
  • -Dao: 316
  • -Primio: 563
  • Postova: 831
Odg: Zaboravljeni CO.
« Odgovori #3 : 01 Siječanj, 2013, 12:35:35 »
ulje je ipak potrebno hemijski stabilizirati jer motor od čistog ulja zariba. obično se dodaje natrijum-metoksid. ima sve fino objašnjeno u knjizi zeleni alati za održivu revoluciju. knjiga mi trenutno nije tu pa nemam pojma dal je uopšte pod copyright-om?? ako nije mogu postavit pdf verziju...

Nikola

  • Admin
  • Legenda foruma
  • *****
  • Zahvale:
  • -Dao: 1297
  • -Primio: 714
  • Postova: 1908
Odg: Zaboravljeni CO.
« Odgovori #4 : 01 Siječanj, 2013, 12:55:24 »
Knjiga se u .pdf besplatno dijeli na stranicama ZMAG-a, a tiskano izdanje se prodaje u knjižarama. Dovoljno je u google upisati "zeleni alati pdf". To što kažeš da motori zaribaju, to bi moglo biti slučaj za novije motore, koji su učinkovitiji ali vjerojatno i osjetljiviji. Stari vozači me uvjeravaju da se stare golfove, TAM-iće i druge aute iz 70-ih i početka 80-ih moglo voziti na bilo što, bez ikakvih problema. Ulje je nezgodno što postaje jako gusto na niskim temperaturama, pa bi to mogao biti jedan od razloga da se preradi u biodizel.

Ali kako je tema, CO, mogli bi o biodizelu negdje drugdje. Mene je ova ideja sa monoksidom u benzinskom agregatu baš zainteresirala, planiram off grid kućicu koja bi morala imati agregat, a drva imam dovoljno.
Problem je rješenje

kad budu gorjeli gradovi

  • Legenda foruma
  • *****
  • Zahvale:
  • -Dao: 316
  • -Primio: 563
  • Postova: 831
Odg: Zaboravljeni CO.
« Odgovori #5 : 01 Siječanj, 2013, 12:59:09 »
ok sorry za offtopic, knjigu ću postavit u rubriku literatura...

Harp

  • Global Moderator
  • Zaslužni član
  • *****
  • Zahvale:
  • -Dao: 0
  • -Primio: 282
  • Postova: 234
Odg: Zaboravljeni CO.
« Odgovori #6 : 01 Siječanj, 2013, 21:03:18 »

Imaš pravo za domaćinstva, bilo bi zanimljivo benzinski agregat za struju pokretati drvima.

Trebalo bi paziti da je 4-taktni agregat, radi podmazivanja, i da nije injection, ili da ima sistem za plin.
Toplina prilikom gorenja u generatoru bi se isto mogla iskoristiti. Problem je sto smo svi nauceni da struju koristimo na pritisak prekidaca. Ili je ima ili je nema. A taj generator kada se pokrene, cijelo vrijeme bi trosio drva, nebitno ima li na kraju potrosaca. Ok za puniti akumulatore, ako ih domacinstvo ima...
Ili za polj. strojeve :)
Lud je samo onaj cija se ludost ne poklapa sa ludoscu vecine.   - S. Beckett

Nikola

  • Admin
  • Legenda foruma
  • *****
  • Zahvale:
  • -Dao: 1297
  • -Primio: 714
  • Postova: 1908
Odg: Zaboravljeni CO.
« Odgovori #7 : 01 Siječanj, 2013, 23:08:41 »
U domaćinstvu se može dobro iskoristiti taj proces, grijanje kuće zimi, a otpadni CO2 u staklenik. Zapravo, ako se dogodi kakvo ledeno doba, nebo se zatvori pa nema više sunca, a slučajno imaš veliki staklenik i peć koja stvara CO i agregat na benzin, onda možeš peć koristiti za grijanje kuće, CO ide u agregat i proizvodi struju, iz njega izlazi CO2 koji je također topao i on ide u staklenik, grije i hrani biljke. U stakleniku uzgajaš hranu i gorivo za peć. U urbanim sredinama, vjerojatno se oni stakleni neboderi mogu iskoristiti za ovakve prilike.

Meni je na umu off grid kućica koja bi sve potrebe za el. energijom pokrila kroz fotonaponske panele i vjetrenjačicu i baterije. Nedostatak takvih sustava je što postaju jako skupi ako bi čovjek njima htio pokretati kakav jači stroj, poput pilane, možda kakvih dizalica i sl. Takvi se potrošači onda pokriju agregatima na fosilna goriva, ali oni ovise o fosilnim gorivima. Sa proizvodnjom CO, više ne ovise. Mogu i dopunjavati baterije ili potpuno zamijeniti high-tech sustav ako se ovaj pokvari. Čovjek u vrtu zadovolji sve svoje potrebe.
Problem je rješenje

kad budu gorjeli gradovi

  • Legenda foruma
  • *****
  • Zahvale:
  • -Dao: 316
  • -Primio: 563
  • Postova: 831
Odg: Zaboravljeni CO.
« Odgovori #8 : 01 Siječanj, 2013, 23:30:57 »
ne zaboravi da fosilna goriva nisu jedina, tu je uvijek biodizel. uljana repica se skroz lako uzgaja, podnosi i hladnije predjele, a sjeme ima skoro 50% ulja (nove sorte). po nekim mojim proračunima mogla bi davat bar 2-3000 l po hektaru a kineska (raphanus sativus oleiferus) i više.

Nikola

  • Admin
  • Legenda foruma
  • *****
  • Zahvale:
  • -Dao: 1297
  • -Primio: 714
  • Postova: 1908
Odg: Zaboravljeni CO.
« Odgovori #9 : 01 Siječanj, 2013, 23:39:35 »
Pa da, a može i metan koji nastaje anaerobnom razgradnjom organskog otpada. Mislim da dok su fosilna goriva ovako dostupna i jeftina kao danas, malo ljudi uopće razmišlja o alternativama, ali dobro je barem znati koje su mogućnosti.
Problem je rješenje

kad budu gorjeli gradovi

  • Legenda foruma
  • *****
  • Zahvale:
  • -Dao: 316
  • -Primio: 563
  • Postova: 831
Odg: Zaboravljeni CO.
« Odgovori #10 : 01 Siječanj, 2013, 23:41:00 »
pa razmišljamo mi koji gledamo malo dalje od prekosutra.

Harp

  • Global Moderator
  • Zaslužni član
  • *****
  • Zahvale:
  • -Dao: 0
  • -Primio: 282
  • Postova: 234
Odg: Zaboravljeni CO.
« Odgovori #11 : 03 Siječanj, 2013, 21:58:29 »
Uz wikipediju, izdvojio bih dva linka, na kojima je mnogo informacija vrlo detaljno razradjeno:

http://woodgas.nl/GB/woodgasification.html
http://www.gasifyer.com/

Citat s linka gore:
"Converting wood to flammable wood gas releases more useful energy, in a more usable form, than if the wood was burned directly."

pa se namece pitanje peci za zagrijavanje prostora. Da li bi se to dalo uklopiti u RMH projekt

Kao zanimljivost, u attachu je motor na drva (vrlo maleni wgg), i portablna kamperska pecica sastavljena od manjih limenki.



EDIT:
http://www.fao.org/docrep/t0512e/T0512e00.htm

pozdrav!
« Zadnja izmjena: 17 Siječanj, 2013, 18:19:54 Harp »
Lud je samo onaj cija se ludost ne poklapa sa ludoscu vecine.   - S. Beckett

m2

  • Gost
Odg: Zaboravljeni CO.
« Odgovori #12 : 18 Siječanj, 2013, 13:35:41 »
Postoje komercijalne peći koje tako izgaraju drvo,
za pogon plin je potrebno "filtrirati" - "katran"
ja bi rađe ovo
Cyclone Power Technologies Clean Green Engine Fox News
izgara sve što plinovito ili tekuće gorivo....

m2

  • Legenda foruma
  • *****
  • Zahvale:
  • -Dao: 262
  • -Primio: 322
  • Postova: 822

 

Powered by EzPortal