Dobrodošli, Gost. Molimo prijavite se ili se registrirajte.

Korisničko Ime: Lozinka:

Autor Tema: Kako dizajnirati - ukratko  (Posjeta: 2617 )

Nikola

  • Admin
  • *****
  • Postova: 1877
  • Zahvale članovima:
  • -Uručio: 1279
  • -Primio: 688
Kako dizajnirati - ukratko
« : 14 Prosinac, 2012, 15:33:44 »

Prvo, ako vam se dizajnira, odite na tečaj dizajna. Mnogo stvari možete i na internetu naučiti, ali za sad sumnjam da čitanje i samostalno učenje može zamijeniti tečaj dizajna. Namjera teksta što slijedi je samo da shvatite što je dizajn, kako i zašto se dizajnira, i možda ako vam je tečaj zaista preskup ili iz nekog drugog razloga neprihvatljiv, da sami ipak postignete bolje rezultate nego da krenete u dizajn bez nekih važnih informacija.

Prvo, dizajn se radi za korisnika, i dizajnom se pokriva njegov životni prostor. Ne radi se dizajn za vrt, ili neki komad zemlje koji još niste vidjeli a to će vam jednog dana baba ostaviti, niti dizajnirate rezervat za životinje i sl. Dizajnirati se može imanje jednog čovjeka odnosno obitelji, jedne zajednice, sela, ili društva u širem smislu. Predmet ovog posta je samo dizajn imanja jedne obitelji.ž

Dizajn kreće definiranjem samih korisnika. Mora se promotriti tko su korisnici, kakve su veze među njima, životne navike, sklonosti, njihove želje i potrebe, ograničenja i sl.

Sljedeći korak je analiza postojećeg stanja imanja kroz 5 elemenata. To su voda, zemlja, zrak, energija i organizacija tj. društvo, čovjek. Tečaj PK dizajna pruža osnovne informacije kako gledati koji od ovih elemenata. Ukratko, kod npr. vode, analizira se količina oborina, dostupnost tekuće vode u blizini, mogućnost sakupljanja kišnice, potreba za vodom u kućanstvu ili vrtu itd. 5. element pokriva odnose sa susjedima, prometnu povezanost, nekakve društvene objekte u blizini itd. Svakom od 5 elemenata treba posvetiti puno pažnje i možda se više puta iznova vraćati na svaki od njih i gledati je li koji detalj promaknuo. Stanje svakog od elemenata se ucrtava na posebnu kartu imanja, odnosno nakon ovog procesa završite sa nekoliko karti, svaka sa drugim elementom.

Poseban način prikaza imanja je kroz sektore, i poželjno je da se i ova analiza izradi. Radi se o karti imanja sa prikazanim smjerovima iz kojih dolaze nekakvi utjecaji, npr. vjetar, buka, pogledi, mogući požar, zagađenje itd.

Sada se pristupa dizajnu. Dizajn se razrađuje kroz zone. Poanta zona je da se koncentrira energija oko nekog središta. Središte je kuća, tj. stambeni prostor, i označuje se kao Zona 0. Oko te zone šire se zone sa sve manjim utjecajem čovjeka, zona 1 je prostor koji svakodnevno posjećujemo, zona 2 prostor koji povremeno posjećujemo, zona 3 ono što relativno rijetko posjećujemo, zona 4 je poludivlji prostor, npr. šuma, ili pašnjak, i zona 5 je potpuno divlji prostor, tu možemo boraviti samo kao promatrač, ali bez intervencija u prirodne procese.

Kada su zone približno postavljene, kreće se sa smještajem elemenata. Kod analize elementa, treba voditi računa o tome koliko ga često mislimo posjećivati te kako ga želimo povezati s ostalim elementima. Kako se najčešće radi o dosta kompliciranim crtežima, dobro je plan razdvojiti na same zone, ili čak neke zone na više djelova, pa onda izraditi karte budućeg stanja za svaki komad imanja. Naravno, i ti su komadi povezani pa treba voditi računa o tome, obično otpad iz jednog komada zemljišta može poslužiti kao resurs u drugom.

Konačni dizajn bi trebao riješiti prepoznate probleme u analizi zatečenog stanja, zato je važno dobro napraviti tu početnu analizu. Recimo loše izolirana kuća traži toplinsku izolaciju, veća potrošnja energije zahtjeva veću proizvodnju unutar sustava, buka iz nekog smjera traži bukobran, veliko imanje s puno posla i samo jednim upraviteljem koji ne stigne sve sam vjerojatno traži neka masovnija okupljanja itd. Sve se to treba pokriti dizajnom, i onda više puta proći da se vidi jesu li elementi optimalno posloženi. Recimo, ako planirate masovnija okupljanja na terenu, onda razmišljate kako ti ljudi dolaze do imanja, kakve potrebe imaju dok su tamo, za što se sve mogu iskoristiti itd. i tako za svaki element.

Što se više radi na dizajnu, on postaje sve bolji, ali moje skromno mišljenje je da ne treba težiti perfekcionizmu i jednom se jednostavno treba uhvatiti posla. Također, u radu će čovjek sigurno vidjeti gdje je pogriješio pa povremeno prilagođavati dizajn. Ako ne može realizirati ono što je dizajnom predvidio, onda je dizajn loš, koliko god lijepo na papiru izgledao.
Evidentirano
Problem je rješenje
 

Powered by EzPortal