Zapamti

"Ako je netko umoran da ti dade osmijeh, daj ti njemu svoj."

Autor Tema: Raketna peć by Nikola  (Posjeta: 116236 )

Nikola

  • Admin
  • Legenda foruma
  • *****
  • Zahvale:
  • -Dao: 1287
  • -Primio: 698
  • Postova: 1893
Raketna peć by Nikola
« : 09 Srpanj, 2012, 23:28:05 »
Svoje prvo iskustvo s gradnjom "rocket mass heater-a" započinjem vjerojatno greškom, ali što se može. Koristim ovu knjigu kao priručnik za gradnju: Rocket mass heaters, i u knjizi je lijepo napisano da se bar kod prve gradnje pridržava uputa, dimenzija itd. ali ću izgleda baš to preskočiti. Imam prilično ograničene mogućnosti za gradnju, pa se peć koja je opisana u knjizi nikako ne uklapa u moje okvire. Znači ili napraviti po svome, ili ne napraviti nikako.

Dok ovo pišem, upravo razmišljam o tome kako napraviti peć, znači nema još nacrta, ideja, nema ničega. Umjesto da zapisujem u bilježnicu, radije pišem ovdje. Nadam se peć i izgraditi ovog ljeta, isprobati, da znam imam li osigurano grijanje za ovu zimu ili nemam.

Ograničenja su sljedeća... stan je potpuno uređen, obitelj naviknuta na to kako izgleda, potpuno NEnaviknuta na reciklirane materijale, tako da gradnja blatom, stare bačve i sl. ne dolaze u obzir. Peć mora biti lijepa kao kupovne. Osim toga, prostor je vrlo ograničen i tipične RMH peći ne stanu. Imam na raspolaganju otprilike jedan kut gdje peć smije biti maks. dubine 40cm, u duljinu i visinu može koliko treba. Peć bi trebala biti smještena na novi parket. Peć bi se trebala nalaziti pored frižidera. U svakom slučaju, jako netipična ograničenja. Ali ako ovo riješim, onda svatko u stanu može imati sličnu peć. Srećom, dimnjak imam, bar nešto :)

Moje posebne želje su sljedeće... da peć nigdje nije toliko vruća da se malo dijete može opeći ako j nehotice dodirne. Da imam veliku toplinsku masu, tj. akumulaciju topline, tako da ako nekoliko sati ložim, pored peći nije prevruće, a kad se vatra ugasi, da je još dugo toplo. Da mogu sjediti na toplinskom akumulatoru i ložiti peć bez ustajanja :) Da peć ima površinu na kojoj mogu zagrijati vodu, možda i skuhati nešto. Da peć mogu brzo izgraditi, po mogućnosti vani, isprobati, rastaviti i sastaviti u stanu. Da svi kažu da imam najbolju peć na drva u gradu i da sve susjede dolaze kod mene zagrijati dupe  :biggrin:

Krenimo od preporučenog koncepta peći, s dimenzijama:


B: mjesto gdje se umeću drva, vertikalno
C: Mjesto gdje se odvija naveći dio izgaranja
E: Cijev kroz koju se diže vrući zrak
f: Izolacija oko E
d: površina bačve koju je zamišljeno nabaciti preko E da vrući zrak nakon dizanja krene dolje
K: Dimovodna cijev, ovo bi trebalo ići u akumulator topline

Ono od čega sam prvo odustao je ta velika bačva koja prekriva cijelu peć. Da to napravim lijepo, vjerojatno bih trebao dati izraditi metalnu kutiju odgovarajućih dimenzija. To mi je prekomplicirano, i vjerojatno nepotrebno. Jednostavno odbacujem ideju da je cijev kojom se dim diže (heat riser) smještena unutar cijevi kojom se dim spušta, i mislim da ću te dvije cijevi postaviti jednu pored druge. Ne vidim zašto bi to ugrozilo princip rada peći, tako da ću vjerojatno pokušati tako.

Sad se mogu pozabaviti izgledom, dimenzijama i načinom izrade "heat risera". Ako osiguram da je on dovoljno "lijep", onda sam na konju, ostale cijevi mogu sakriti iza njega, ispod njega itd. Naletio sam na ovaj način gradnje dimnjaka, i mislim da bi mi to odgovaralo za gradnju peći, odnosno ovog dijela peći o kojem govorim:


Peć bi mogla izgledati kao na ovoj slici desno. Radi se o "schiedel" dimnjaku koji se sastavlja od gotovih djelova raznih oblika. U sredini je cijev od posebne keramike, otporne na visoke temperature. Oko nje je toplinska izolacija, a oko nje "plašt" koji više manje služi kao ukras. Na vrh bih stavio neku metalnu ploču koja bi služila za grijanje vode, konačna visina peći bi bila oko 1.2-1.5m. Ispod te ploče morao bi biti izlaz za dimovodnu cijev koja bi odmah išla dolje, do poda, da odradi funkciju bačve koju sam izbacio.

Ložište mislim napraviti od šamotne opeke, zatvorene u kučište od ytong ploča. Tu je važno poštivati neke dimenzije, s time ću se kasnije pozabaviti. Znači stavim na pod neku dobru toplinsku izolaciju, ipak je sve na vrlo zapaljivom podu, pa ide ploča ytonga koji je također toplinska izolacija, na kojem gradim ložište, ložište oblačim s 4 bočne strane ytongom, i na njega postavljam onaj schiedel dimnjak. Taj dio izgleda prilično jednostavan, nema se što dodati.

Dimovodna cijev nakon što izađe iz prije spomenutog "heat risera" ide dolje i onda u akumulator topline, tj. toplinsku bateriju. Nju mislim napraviti kao klupu uz peć. Zapravo je sve to dio velike peći, ali izgleda kao obična klupa pa kažem da je "uz peć". I ovu klupu bih izradio od ytong ploča, ali povremeno razmišlajm i o drvenoj konstrukciji. Opet podloga od neke dobre izolacije, pa horizontalna ploča i 4 stranice od ytonga. U taj sanduk provučem dimovodnu cijev, vjerojatno 4 puta, tj. amo-tamo-amo-tamo, a prostor oko cijevi bih vjerojatno napunio ciglama iz termo-akumulacionih peći. Mogao bih i nečim drugim, ali cigle je lako donijeti u stan, postaviti, lako kasnije za iznijeti itd. a na glasu su kao dobar topliski kapacitet. Klupu odozgo zatvaram vjerojatno drvenom pločom koju presvučem spužvom i platnom, da bude kao pravi kauč na kojem se može i drijemati :) Kako bi gornja ploča bila pokretna, vjerojatno bi stvar funkcionirala tako da dignem ploču (ujutro) i brzo zagrijem prostoriju akumuliranom toplinom u ciglama, kao kad se na TA peći uključi puhanje. Za ovo bi vjerojatno trebao imati i neke otvore na dnu, ne znam.

I ono što mi se prirodno otvara, je činjenica da ću moći sjediti na toplom kauču, pored mene peć koja nije vruća na dodir, a otvor za loženje je odmah pored mene. Složim nekoliko drva pored sebe, sjedim, čitam i povremeno ubacim koje drvo, ili jednostavno gledam u rupu kako gori vatra :)

Sljedećih dana ću se baviti dimenzijama, crtati, pa možda opet nabacim koju.
« Zadnja izmjena: 07 Studeni, 2014, 11:18:43 Nikola »
Problem je rješenje

Nikola

  • Admin
  • Legenda foruma
  • *****
  • Zahvale:
  • -Dao: 1287
  • -Primio: 698
  • Postova: 1893
Odg: Gradim svoj prvi RMH
« Odgovori #1 : 12 Srpanj, 2012, 03:27:59 »
Obišao trgovine i zapisao dimenzije materijala i cijene. Za sad samo o dimenzijama. Krećem od ložišta peći, koje će biti izrađeno od šamotnih cigli. Dimenzije cigli koje sam našao su 250X124X64 mm. Postoje i tanje, 250X124X30 mm i 250X124X20 mm. Gradim od ovih prvih, a ove tanje koristim za jedan detalj.

Sada o dimenzijama ložišta. U onoj knjizi kažu da je presjek ložišta najuža točka kroz koju prolazi zrak tijekom prolaza kroz peć, toplinsku masu i dimnjak. Znači, VRLO VAŽNO, presjek ložišta mora biti manji od svih ostalih presjeka. Meni je jedini poznati presjek onaj postojećeg dimnjaka, i otvora na njemu. Dimnjak je 140X140 (unutarnje dimenzije u mm) a promjer otvora za priključak peći j 120 mm. Mogao bih malo i proširiti taj otvor, ali sam odlučio napraviti najveću moguću peć koja odgovara postojećem. Biti će to dosta mala peć, skoro dvostruko manja od one u knjizi. Ali i zime u Rijeci su blage...

Znači površina otvora na dimnjaku je 113 cm2 (površina kruga). Presjek mog ložišta će biti 12.4 cm (širina) X 8.4 cm (visina) = 104 cm2. To je ona vrijednost u knjizi označena kao (C). Biti će sve jasnije kad pokažem kako mislim slagati cigle:

1. Radim dno od 4 cigle, kad ih posložim dobijam površinu od 250 X 496 mm.


2. Dižem "zid" na toj podlozi, 4 cigle okrenute horizontalno i 2 vertikalno.


3. Sada reguliram presjek ložišta. Zidić od cigli je visok 124 mm, koliko su cigle. Ja želim visinu ložišta od 84 mm, zato ubacujem komad šamota 40 mm visine. Odnosno, jednu tanku ciglu od 20 mm prepilim po pola i napravim "sendvič" debljine 40 mm.


4. Formiram "feed tube" tj. prostor u koji se ubacuju drva. Iz nekog razloga, knjiga preporuča da ovaj presjek također bude što manji, tj. da odgovara presjeku dimovodnih cijevi. Zato koristim s 3 strane debele šamotne cigle, a s četvrte stavljam tanku, od 20 (možda 30) mm. To mi daje otvor 124 mm X 104 (možda 94) mm.


Ložište je gotovo, slijedi oblaganje istog ytong pločama.
Problem je rješenje

Nikola

  • Admin
  • Legenda foruma
  • *****
  • Zahvale:
  • -Dao: 1287
  • -Primio: 698
  • Postova: 1893
Odg: Gradim svoj prvi RMH
« Odgovori #2 : 12 Srpanj, 2012, 18:38:24 »
Ložište oblažem ytong pločama debljine 50 mm. Ujedno, dižem ložište u zrak da ispod njega mogu proći dimovodne cijevi. Taj štos nisam nigdje još vidio, nadam se da nije neka važna pogreška. Uglavnom, dimnjak mi je na jednoj strani, a klupica (termo masa) može biti samo na drugoj strani peći, a s cijevima ne mogu proći oko ložišta. Zato mi ostaje jedino da prođem iznad ili ispod, a kako želim da to izgleda lijepo i da se ne vide duge dimovodne cijevi po zidu, odlučio sam cijevi proći ispod ložišta, gdje se neće ni vidjeti.

Ovako:


Da bude jasnije (što je pjesnik mislio reći?), "skinuo" sam jednu ploču:


I još malo izolacije na vrh:


I po meni, to je to, ložište izolirano, mogu graditi "heat riser".
« Zadnja izmjena: 12 Srpanj, 2012, 21:44:27 Nikola »
Problem je rješenje

Nikola

  • Admin
  • Legenda foruma
  • *****
  • Zahvale:
  • -Dao: 1287
  • -Primio: 698
  • Postova: 1893
Odg: Gradim svoj prvi RMH
« Odgovori #3 : 12 Srpanj, 2012, 23:19:29 »
Kako sam već rekao, na ložište postavljam dimnjak, unutarnjeg promjera možda 140 ili 120 mm. Stavio bih 140 ili čak i više, ali po knjizi, promjer "heat risera" ne bi smio biti veći od promjera dimovodne cijevi, koja je kod mene 120 mm. Nisam siguran zašto ne bi smjelo biti i puno više, ali vjerovati ću knjizi pa staviti vjerojatno 120 mm.


Knjiga kaže da je za 8'' dimovodnu cijev "heat riser" visine ako se ne varam 60-ak do oko 120 cm, znači oko metar, dozvoljena je velika tolerancija. Moja cijev je puno manja, pa što to znači za visinu domnjaka, ne znam, ali staviti ću isto oko metar, ili nešto manje. Da mi bude praktično skuhati nešto na ploči koja dolazi na vrh.

Pri vrhu dimnjaka probijem rupu za dimovodnu cijev, koja ide dolje. To je ono što smatram zamjenom za bačvu, nadam se da će ovo funkcionirati u toj izvedbi. Znači dimovodna cijev ide nekako ispod ložišta, mota se kroz toplinsku masu i ponovno se vraća prema dimnjaku.


Toplinsku masu napravim u obliku klupe, ispunjene recimo pijeskom, ili nečim sličnim. Taj dio lako razradim ako peć profunkcionira. Za sad me brine jedino hoće li peć funkcionirati, ili neće.
Problem je rješenje

Nikola

  • Admin
  • Legenda foruma
  • *****
  • Zahvale:
  • -Dao: 1287
  • -Primio: 698
  • Postova: 1893
Odg: Gradim svoj prvi RMH
« Odgovori #4 : 25 Srpanj, 2012, 23:05:04 »
Gradnja peći, pravo zadovoljstvo. Prvi put radim bilo što s ciglom, pogotovo šamotnom, tako da sam puno isprobavao i griješio dok nisam shvatio kako vražju stvar zalijepiti. Za početak, sastavio ložište (privremeno) i kresnuo vatru, da testiram princip.





Radi kako sam i očekivao, vrhunski  :thumbup1:

Sad čekam da mi se ložište osuši pa da ga počnem oblagati u siporex/ytong.
Problem je rješenje

Nikola

  • Admin
  • Legenda foruma
  • *****
  • Zahvale:
  • -Dao: 1287
  • -Primio: 698
  • Postova: 1893
Odg: Gradim svoj prvi RMH
« Odgovori #5 : 30 Srpanj, 2012, 15:06:07 »
Malo po malo, prevrćem peć i lijepim siporex oko ložišta. Sad izgleda ovako:





Kroz ovu četvrtastu rupicu se ubacuju drva, vertikalno na dolje. Automatsko ubacivanje funkcionira, to sam već isprobao dok s ucigle bile poslagane samo privremeno. Ubacim dugi štap od recimo pola metra, i gori samo vrh štapa. Kako gori, tako po malo upada u ložište, tj. troši se dok cijeli ne izgori.

Nisam još upalio vatru nakon oblaganja, čekam da se svi spojevi dobro osuše. Kad postavim sve cijevi kako sam zamislio, konačno ću znati radi li Zmaj. Zapravo me mrvicu više brine hoće li svi spojevi izdržati kad zapalim baš pravu vatru, kakva će gorjeti cijelu zimu. Sve šamotne opeke su lijepljene šamotnim mortom, on se stvrdne kad se upali prva vatra, i to sam testirao, drži kao blesavo. Siporex je lijepljen negdje tim šamotnim mortom (dok ga nije ponestalo), onda sam nastavio ljepilom za pločice. Ovim je ljepilom puno lakše raditi, ali ne znam kako će izdržati naprezanja kad se sve to ugrije na radnu temperaturu. Znati ću za koji dan.
Problem je rješenje

Nikola

  • Admin
  • Legenda foruma
  • *****
  • Zahvale:
  • -Dao: 1287
  • -Primio: 698
  • Postova: 1893
Odg: Gradim svoj prvi RMH
« Odgovori #6 : 01 Kolovoz, 2012, 12:22:28 »
Zapalio pravu vatru...



I nakon kraćeg vremena pojavile se pukotine na siporexu. Izgleda kao da se ložište od šamota širi, a siporex to ne može pratiti pa puca.


Ne znam je li problem kritičan ili nije. Ako će stati na ovome, tj. ako nakon duljeg loženja neće biti novih pukotina, možda mogu sve presvući nekom armaturnom mrežicom i ljepilom. Ako je problem veći, onda moram odlijepiti sav siporex sa ložišta, pa napraviti nešto pametnije. Samo što?
Problem je rješenje

andre

  • Početnik
  • Zahvale:
  • -Dao: 0
  • -Primio: 0
  • Postova: 1
    • Croatia photos
Odg: Gradim svoj prvi RMH
« Odgovori #7 : 01 Kolovoz, 2012, 17:56:05 »
Kakvo ljepilo za pločice si koristio obično(jeftinije) ili fleksibilno ?

Nikola

  • Admin
  • Legenda foruma
  • *****
  • Zahvale:
  • -Dao: 1287
  • -Primio: 698
  • Postova: 1893
Odg: Gradim svoj prvi RMH
« Odgovori #8 : 01 Kolovoz, 2012, 21:01:47 »
Ne piše fleksibilno, ali sam pretpostavio da jest, budući da je za unutarnje i vanske radove. Misliš da sam tu pogriješio?
Problem je rješenje

Zloran

  • Napredni član
  • **
  • Zahvale:
  • -Dao: 7
  • -Primio: 23
  • Postova: 97
  • Ko mi ukro kaput ?
Odg: Gradim svoj prvi RMH
« Odgovori #9 : 01 Kolovoz, 2012, 22:01:56 »
ako će ovo pomoći, lik je radio kamin i naravno puknuo mu je siporex kao i tebi. Evo odgovora:


Siporex je izolator. Kao drugo siporex je neelastičan izolator. Zašto niste
uzeli recimo 3 cm stiropora stavili ga u sedvič između dvije gips ploče.
Znači Izolator + Izolator + Izolator. I to vam sigurno ne bi pucalo.

Ovako ste izolirali kamin da se slučajno ne bi prehladio i kako bi što više
topline moglo otići kroz dimnjak na ulicu.

Reći ćete: Pa svi to tako rade. Možda kod nas ali ne i vani.

A sad vam ostaje da sve skupa presvučete sa 2 -3 sloja mrežica + fleksibilno
građ ljepilo. I pazite da imate pekazak na zid od nekih 30 - 40 cm. Sve to
pregletajte i presvucite mramornim šljokicama. Prije toga pukotine rupe
izmeðu kamina i zida dobro očistite i napunite sa pu pjenom. Nakon toga
taj prelaz zabrtvite sa silikonskim kitom u koji dok je još mekan utisnete
traku armirajuče fasadne mrežice.
--
Koeficient istezanaj metala i siporeksa nije isti. razliku vidite u širini
pukotine.

Ukoliko pogleta na ovaj link onda možete vidjeti kao je ložište prvo
obloženo sa slojem staklene vune pa tek onda obzidano.

http://adriatix.hr/Kamin/Kamen_II.htm
Znači radi se o kompenzaciji istezanja šamota i kamena.
Ko mi ukro kaput ?

Nikola

  • Admin
  • Legenda foruma
  • *****
  • Zahvale:
  • -Dao: 1287
  • -Primio: 698
  • Postova: 1893
Odg: Gradim svoj prvi RMH
« Odgovori #10 : 10 Kolovoz, 2012, 16:44:57 »
Nisam se bavio onom pukotinom, to ću srediti kad peć bude na mjestu. Napravio sam gornju ploču od lima. To je sad metalna kutija visine oko 5cm s dva otvora. Jedan točno odgovara onoj keramičkoj cijevi "heat riser-a", drugi je za spajanje dimovodne cijevi.

Isprobavao sam kako vatra gori bez ploče, s pločom i s cijevima. Bez ploče, gori super. S pločom, bez ikakve promjene, gori super. S komadom cijevi prema dolje, ne gori uopće :( Gasi se, tinja, krene na krivu stranu... mislio sam da sam negdje gadno pogriješio. Onda sam dodao još komad horizontalne cijevi, i komad cijevi prema gore, tako da je ispuh iznad vrha peći. Sad opet gori super, vuče kao ludo. Mislim da nema bitne razlike u odnosu na prve pokuse, kad nije bilo ni ploče. Tako da, po meni peć radi kako treba, sad je slažem u kući da nastavim pokuse.
Problem je rješenje

Zloran

  • Napredni član
  • **
  • Zahvale:
  • -Dao: 7
  • -Primio: 23
  • Postova: 97
  • Ko mi ukro kaput ?
Odg: Gradim svoj prvi RMH
« Odgovori #11 : 10 Kolovoz, 2012, 23:36:31 »
super, približavaš se kraju vidim !

Nego, da nisi ti malo pogriješio u postavljanju ovih cigli ? Pogledaj treći i četvrti red. :-)
Ko mi ukro kaput ?

Nikola

  • Admin
  • Legenda foruma
  • *****
  • Zahvale:
  • -Dao: 1287
  • -Primio: 698
  • Postova: 1893
Odg: Gradim svoj prvi RMH
« Odgovori #12 : 11 Kolovoz, 2012, 00:12:53 »
Nego, da nisi ti malo pogriješio u postavljanju ovih cigli ? Pogledaj treći i četvrti red. :-)

Ma to je samo dekoracija! Da sam ju radio sam, možda bih nacrtao Tetris :) Peć je još u djelovima, ove segmente neprestano preslagujem, pa više i ne pazim. Po potrebi mogu skinuti redove "cigli" ili dodati nove. Recimo napraviti peć do stropa. Samo kupim još ovih segmenata.
Problem je rješenje

skyglider

  • Početnik
  • Zahvale:
  • -Dao: 0
  • -Primio: 0
  • Postova: 2
Odg: Gradim svoj prvi RMH
« Odgovori #13 : 14 Kolovoz, 2012, 10:55:38 »
Kako si rijesio spoj lozista i elementa dimnjaka? Cini mi se da dimnjak dosjeda na plocu od siporeksa koja je iznad samotnih elemenata - kako u tom slucaju rjesavas problem visoke temperature na tom spoju i razlicito sirenje siporeksa i keramickog elementa dimnjaka, odnosno cime si realizirao spoj da kasnije ne popuca? Kako rjesavas ciscenje peci, odnosno odvod pepela?

Nikola

  • Admin
  • Legenda foruma
  • *****
  • Zahvale:
  • -Dao: 1287
  • -Primio: 698
  • Postova: 1893
Odg: Gradim svoj prvi RMH
« Odgovori #14 : 14 Kolovoz, 2012, 11:29:17 »
Na šamotnom ložištu je ploča od siporexa na kojoj sam izrezao okruglu rupu, i u nju upada keramička cijev dimnjaka. Znači vrući zrak ne bi smio biti u kontaktu sa siporexom.

Čišćenje peći izgleda kao zeznuta stvar, ali izumitelj ovih peći i autor knjige po kojoj radim tvrdi kako peć stvara jako malo pepela. Sav pepeo izgori na vrlo visokoj temperaturi. Takva su i moja iskustva sa prvom peći ovog tipa koju sam napravio, LINK,očekujem da će slično biti i sada. Ipak se nakon nekog vremena nakupi malo tog pepela, kojeg bih recimo mogao izvući vodenim usisivačem? Ili komadom alata koji bih napravio baš za to. Prava stvar bi bila na čelu peći probiti rupu pa unutra staviti pepeljaru točnog oblika i dimenzija kao ložište. Da sam imao to u vidu, trebao sam napraviti nešto veće ložište. Za sad mi usisivač izgleda kao najbolje rješenje.
Problem je rješenje

 

Powered by EzPortal