Zapamti

"Ako znaš da su ti krila kratka, ne leti daleko i visoko."

Autor Tema: Skola - nametnuto dobro  (Pročitano: 5311 puta)

Harp

  • Global Moderator
  • Legenda foruma
  • *****
  • Thank You
  • -Given: 0
  • -Receive: 703
  • Postova: 753
Skola - nametnuto dobro
« u: 15 Listopad, 2019, 21:40:36 »
Skola - nametnuto dobro


Mnogi ljudi skolu percipiraju kao pojam neke institucije u kojoj profesori pruzaju osnovno znanje (po odobrenom programu) koje je nuzno da se lakse zivi unutar drustva. Neke stvari se uce, neke stvari se krivo uce, i neke stvari se ne uce. Sto ce se, kako i u koje vrijeme uciti, dolazi kao odobrenje (naputak) iz nadleznih institucija.
Opcenito, djeca prirodno ne vole ici u skolu (obaveza), te ih je potrebno prilagoditi predskolskim odgojem u vrticu, kao i paralelno u obitelji o toj nuzdi, i to cesto kroz primjere uspjesnog covjeka (uzor u roditelju) i propalice. Oni su potom uvjereni da moraju ici i uciti, postizati uspjeh i uzdignuti se iznad drugih ili ce propasti u zivotu i osramotiti se pred roditeljem, prijateljima i drustvom. S druge strane, djetetu je potpuno prirodno da voli spoznati nesto novo, nauciti, kreativno se izrazavati, ali unutar okvira svoje slobode, interesa i volje.

U skoli se zapravo uce 4 temeljne vrijednosti i to na vrlo suptilni, prikriveni nacin, i zbog toga je obavezna u civiliziranim drustvu radi opstanka istog.

1. Identifikacija
2. Podredjenost autoritetima
3. Sklonost nadmetanju i moci
4. Razvijanje rutina i usvajanje vrijednosnih obrazaca


1. Identifikacija (biti identican necemu drugom) je proces prihvacanja necega vanjskog kao svoje biti, odnosno kroz nesto vanjsko vidjeti, osjetiti sebe. To moze biti stvar, vjera, ideja, naprosto bilo sto sto urasta u svijest covjeka. Taj proces se provodi svaki dan prilikom listanja dnevnika i prozivanja imena i prezimena, kao s svrhom upoznavanja, pa kasnije (podloznog) ispitivanja i popratnog ocjenjivanja.

Prisjetimo se, dijete se od malena naucilo odazivati na zvuk (op. odrasli to zovu ime), medjutim nije se nikada identificiralo s njime. Prirodno, kao sto to rade i neke zivotinje. Ono izvorno zna da se netko odnosi na njega samoga, a ne na ime (ime jos niti ne poznaje kao takvo jer ne zna pisati).
Pa ga se uci: kada te netko pita kako se zoves, ti mu reci ja se zovem... ili, kada te netko pita reci svoje ime, ti mu reci moje ime...
onako kako te mama i tata zovu, na sto se odazivas - Pero - odgovori: ja se zovem Pero, moje ime je Pero. To su temelji identifikacije zaceti od roditelja, koji su djetetu prirodno potpuno strani (fiktivni), a koji se daljnjim programom u skoli i promatranjem utjecaja upotrebljenog imena razvijaju u vrlo cvrstu identifikaciju na kraju - svaki ucenik* ce bez trunke promisljanja i bez ikakvih problema reci - ja sam Pero Peric. Ali, Pero Peric nije onaj Pero kojeg roditelji i prijatelji zovu Pero, vec je to pravni subjekt, birokratski produkt koji postoji i sluzi samo i iskljucivo u pravnom prometu pojedine drzave - fizicka osoba.
Kada skola ucini svoje, dijete ce s lakocom u 15. godini zivota "podignuti" osobnu iskaznicu, s svojim otiskom prsta, slikom i potpisom (potvrda volje za posao), uz prisustvo i svjedocenje majke da je on upravo to!? Otisak prsta, fotografija, i potpis upravo predstavlja pravnu fikciju - fizicku osobu - s kojom se dijete time u potpunosti i uspjesno identificiralo unutar sustava.

Jasno je da niti najveci mudraci ne mogu reci drugom pojedincu tko su oni, jer zvuk niti slovo za to ne postoji, ali mogu reci ili napisati sto sve nisu. Zamislite si, da upravo sada milijarde ljudi upravo govore sto oni jesu - kakvo li ponizavanje, neznanje. Oni ne znaju tko su, pa su se identificirali s necim vanjskim, ovaj puta kreiranim i ponudjenim ili nametnutim od drzave kao svoj temeljni dio, cime su automatski postali podlozni autoritetu. Jedino vam on iz svoje evidencije moze reci tko ste vi, i jedino mu je ta evidencija relevantna.


2. Postovanje autoriteta je sljedeca vrlo bitna disciplina koja se uci u skoli, i to na nacin da se svakodnevno vjezba posluh, uce pravila, usvaja hijerarhija, poredak. Time se postize da se ucenik* ponasa na nacin na koji mu profesor (autoritet) dopusta ili ocekuje.
Da se postigne odnos u kojem ucenik* svoje povjerenje daje profesoru, sluze razne manipulacije s svrhom da se autoritet uvazi, kasnije i ocvrsne sama ta ideja. Recimo ustajanje sa stolice kada profesor ulazi, ili mir za vrijeme predavanja, sitne naredbe kao brisanje ploce, trazenje dozvole za u wc, poslusno stajanje u kutu i slicno. Cak je to prisutno i u vrticu: "dobra" i "zlocesta" teta, pa kasnije u skoli, tvrtki ili u policiji "dobar" i "zlocest" policajac.
Autoritet je uvijek nadlezan unutar svojeg sistema, i jedino je njegova volja, odluka bitna i uzeta u obzir, nevezano za ishod. Autoritet (u ovom primjeru profesor) djeluje u ime institucije, i on ga momentalno gubi s zavrsetkom radnog vremena.
Ovaj program isto ima cvrste temelje u izgradjenoj osobi, tako da na taj nacin odgojen pojedinac zna odmah prepoznati autoritet makar ga nikada prije u zivotu nije vidio, zna da mu ne smije proturijeciti i ne propituje, ne preispituje njegovu volju i odluke, cesto osjecajuci strahopostovanje i poniznost kao da se radi o necemu nadnaravnome i uzvisenome. S ovim programom u temelju, lako je pojedinca izmanipulirati da ucini na sto god ga se navede da ucini, bilo da je to "dobrovoljni" rad izgradnje autoputa ili suhoparno izvrsavanje naloga unutar institucija, jer je bezuvjetno podlozan visem autoritetu. Tako i nastaju svjetski ratovi, strucna misljenja, odrzivi napredak, policijsko vrebanje i pisanje sitnih kazni, a zaobilazenje punih gostionica pica... kroz izvrsavanje idejnog programa nekog autoriteta.


3. Nadmetanje se uci nesto kasnije, tu vec identifikacija i vjera u autoritet moraju biti cvrsto uspostavljene. Tu se neki rad pojedinca usporedjuje s radom od drugog pojedinca ili pak s normom, sto obavezno radi autoritet na nacin ocjenjivanja, cime se ucenik* priprema za zivotnu karijeru (franc. trkaliste), stalnu borbu prema ostalima, konstantno usavrsavanje i dokazivanje, ukalupljivanjem u norme, tokove i trendove. Kod nadmetanja je bitan ugled u drustvu, cime se ucvrscuje svoj polozaj i moc. Svatko zeli ostaviti dobar dojam o sebi i svojim vrijednostima. Nadmetanje u kasnijem poslovnom zivotu prerasta u iskoristavanje jednih nad drugima, u kojem god obliku se pokaze mogucim.


4. I na kraju razvijanje "zdravih navika", rutina i vrijednosti na kojim pociva civilizirano drustvo - izvrsavanje obaveza, posao, obicaji, zabava, neznanje (stalna i sveobuhvatna podloznost), trendovi, moda i sl. Slobodno vijeme u smislu poticanja mira, introspekcije, promisljanja o svojoj biti i postupcima, odnosima i samoj svrsi nigdje se ne spominje. Uci se kroz pozeljne primjere, opet suptilno, sto se smatra dobrim, a sto ne, cemu treba teziti, a cega se kloniti. Kako postupiti u pojedinom slucaju, a kako ne. Sjetite se Pucka... Sve gornje tocke su snazno podrzane i njihovo podudaranje se nastavlja kroz sve javne medije, ponajprije filmsku industriju, stampu i trgovinu.



Jasno je da se svaka od gornjih tocki moze primjeniti i na sve ostale tocke, sve je to umrezeno u cjelinu, i ne govore toliko o skoli kao ucenju (prenasanju znanja), koliko o osmisljenom skolskom modelu "dresure", kojem je u interesu da funkcionira na postojeci nacin, kako bi se zadrzao postojeci poredak i stanje. Djeca idu u skolu samo s svrhom da bi se preoblikovali od svoje prirode, otudjili se i da se olaksa njihovo vodjenje, idu u skolu da bi postali oblikovani pokretacki kotacici postojeceg drustva, nauceni da funkcioniraju postivajuci gornje 4 tocke, odnosno da sve njihove daljnje radnje uzrokuju, podrzavaju i poticu pravni promet (op. Nikola je to u temi o odrzivom napretku prepoznao kao "odnos"), nevezano bilo on odabrao biti obicni radnik, trgovac, lopov, politicar, sluzbenik, terorist, tajkun ili balerina.
Sto je taj "odnos" i zbog cega ljudi ulazu svoju energiju u njega dobro je prikazano u Drazenovom videu Egregor - anorganski parazit.

www.youtube.com/watch?v=CPLvKLX-faw


Slika: djeca u africkoj skoli kojima "unicef pomaze",odnosno ulaze u buducu radnu snagu, jer ne mogu uspostaviti sigurni odnos bez 4 tocke skolovanja.


https://www.unicef.hr/wp-content/uploads/2016/02/UNICEF_Dicko_Mali-1.jpg


https://www.unicef.hr/wp-content/uploads/2016/01/IMG_0566.jpg

Stoga, "nametnuto dobro" je oksimoron, jer u odnosu prema nekome, zlo se lako moze prepoznati kao ono sto je nametnuto, sto se namece nekome iz interesa samo jedne strane.

Da li se izlozeno poklapa i s vasim prethodnim znanjem i iskustvima?


_____________
*ucenik - djak (sluga)


 
« Zadnja izmjena: 19 Studeni, 2019, 19:14:07 od Harp »
Lud je samo onaj cija se ludost ne poklapa sa ludoscu vecine.   - S. Beckett

TB

  • Global Moderator
  • Legenda foruma
  • *****
  • Thank You
  • -Given: 649
  • -Receive: 206
  • Postova: 914

Nikola

  • Admin
  • Legenda foruma
  • *****
  • Thank You
  • -Given: 1607
  • -Receive: 1270
  • Postova: 2763
  • Adm
Odg: Skola - nametnuto dobro
« Odgovori #2 u: 20 Listopad, 2019, 17:22:27 »
Škola služi kako bi se pokidale veze koje dijete ima sa svojom obitelji. Znanje ne uči u školi, to nauči kod kuće, i to govorim kao iskusan roditelj. Djeca kod kuće nauče i čitati i pisati, računati, pjevati, bojati, nauče sva znanja svijeta koja će im možda nekad zatrebati, a većina vjerojatno neće. Znači, kada bi škola poslala upute roditeljima što djeca trebaju naučiti, koju lektiru pročitati, koje zadatke riješiti, djeca ne bi morala nikad ni vidjeti školu, i sve što uče recimo 8 godina, kod kuće bi naučili za dvostruko kraće vrijeme. Samo, tada bi djeca imala povjerenje u svoje roditelje, imali zajedničko vrijeme, zajednička iskustva, oslanjali bi se jedni na druge a ne na državu. Roditelji bi imali autonomiju odlučivati što će dijete učiti, na koji način, kada. Takva djeca bi onda bila u stanju egzistirati i bez države, a to se ne smije dopustiti.
Problem je rješenje

Harp

  • Global Moderator
  • Legenda foruma
  • *****
  • Thank You
  • -Given: 0
  • -Receive: 703
  • Postova: 753
Odg: Skola - nametnuto dobro
« Odgovori #3 u: 31 Listopad, 2019, 17:41:12 »
Pri procesu asimilacije s 4 tocke skolovanja, svakako je potreban neki sadrzaj (ispuna) kako bi se ista dobro prikrila unutar njega. Pa se "uce" razni predmeti kao da je to "znanje" ono bitno u programu skolovanja. Ne moze se na prikriveni nacin nekoga nauciti na npr posluh ako ne postoji gomila nebitnog sadrzaja preko kojg bi se posluh postepeno usvojio. Da li ce to biti piljenje rezbarskom pilicom, trcenje za loptom, matematika ili po zvonu ici iz razreda u razred (po rasporedu), je potpuno nebitno, jer je svrha toga jedino da se ne posumnja da je zapravo cilj nesto sasvim drugo.
Razlika (uz pretpostavku) koju vidim izmedju africke djece u skoli s gornje slike, i ovdje lokalne djece u skoli je ta da u africi ucenici do tada nisu bili registrirani kao osobe, pa time ni obavezni pohadjati skolu. Njima (roditeljima) je skola prezentirana kao svojevrsni spas, znanje, uspjeh u zivotu, a ne kao odnos prema drzavi iz kojeg nece moci izaci. Posto su to noviteti sirenja civilizacije u neciviliziranim zemljama, po mojoj procjeni dajem 20 - 25 godina do kada u tim zemljama skola bude obavezna za svaku osobu kao zakonska norma, pod prijetnjom prisile. Naravno da ce u tom vremenu i industrija tamo "procvjetati" s novom radnom snagom.


Cijepanje obitelji - ono sto je prirodno da ojacava u zajednicu punu vrijednosti - vrsi se ne samo skolom kod djece, vec nastavlja i poslom (zaposlenjem) kod odraslih, drustvenom okolinom (trendovi, moda, obicaji, politika, religija, mediji...) i "ponudenim popunjavanjem" podrucja slobodnog vremena (zabava, interes, dokolica...), tako da onaj prirodni kontakt dijete - roditelj, je vecim djelom vremena rastrgan i popratno zagadjen drugim nebitnim stvarima. Koliko se u vrijeme odvojenosti prikupi stresa i frustracija u obje strane, toliko razvijanje bliskog odnosa ima proporcionalno manje prostora za napredak, a vise vremena je usmjereno za popravak, uspostavu odnosa. Rezultat toga je odnos koji je vrlo los, koji je toliko puta uspostavljan i krpan da nije cist i kvalitetan. Dakle ako je djete ogorceno skolom, ili mu oduzima previse energije, a roditelj pod stresom cijeli dan na poslu, moze li, kada se na par sati kao "neznanci" nadju u kuci rezultirati odmah potpunim skladom i nastavku izgradnje odnosa? Ne moze, jer to nije prirodno. Mi bismo htjeli, mi tvrdimo, vjerujemo, ucimo, dokazujemo, ocekujemo da moze, da treba tako biti, ali vidimo da nije - pa je uvijek kriv onaj drugi zbog "svoje samovolje da sabotira odnos".


A zasto osjecamo ponos kada svira hrvatska himna...? To i nije bas tako suptilni primjer ucenja na koje sam ovdje skrenuo pozornost, vec vise metoda "prst u oko". Odgovor je nebitan*, vec je bitna poruka koja kroz pitanje konstatira "...da kada svira himna, mi osjecamo ponos". Konacna svrha tog pitanja je "ugraditi odgovor, tj osjecaj" na sasvim drugo postavljeno pitanje: "sto osjecate kada svira himna?" - ocekuje se pravilni odgovor "ponos". A zbog cega? Pa zbog tog ucenja. Ne treba smesti s uma niti da je odgovor moguce dati samo ukoliko ste se identificirali kao "hrvat".

*) Temelj ovog pitanja je pretpostavka postavljena zbog sumnje ili neznanja (npr: jesi li prestao tuci svoju zenu?). Ne moze se odgovoriti na to pitanje na ocekivani nacin ukoliko pretpostavka nije tocna. Tu metodu cesto policajci koriste pri ispitivanju da izvuku informacije, jer je bit pitanja prikrivena, da ne kazem podvaljena. Ako odgovoris na ocekivani nacin, pristao si na pretpostavku kao tocnu.



Idemo natrag u Afriku, ispricati cu vam jednu istinitu pricu iz cca 1970.-ih godina.

---------------------
Prica je izmedju Moreplovca i Prijatelja.

Moreplovac prica o svojim iskustvima koja je stekao obilazeci svijet u brodu koji je prevozio stvari (trgovacki)... i na spomen Afrike zastane i kaze: uf, nevolim Afriku.
P: A zasto?
M: Bilogdje drugdje u svijetu, kada dodjes u luku, doceka te organizirano zaposleni ljudi koji prenose teret iz broda na kopno od jutra do mraka. To obicno traje oko 3-4 dana, i lijepo je na to vrijeme vidjeti neku zemlju. U Aftici nije tako. Kada brod pristane, docekaju te organizirano skupina ljudi, koji imaju zadatak da iskrcaju brod. Medjutim, oni nisu zaposlenici, vec prilikom svakog donasanja paketa u skladiste dobiju novcic u ruku od organizatora, za koliko su se dogovorili da ce to raditi. Kada taj radnik sakupi dovoljni broj novcica, vec koliko mu je potreba, on prestaje raditi. I tako svaki od njih funkcionira, rade koliko im je potreba za taj dan. Nakon par sati, vise nitko ne iskrcava brod, do sljedeceg dana. Ne pomazu niti nagovaranja organizatora niti mita da ce dobiti za doneseni paket duplo vecu svotu novaca, tri puta vecu, pa da onda tri dana nece trebati raditi. Oni jednostavno to ignoriraju, ne zele se prodati, vec se zavale u hlad i uzivaju s hranom i odmaraju ostatak dana. Tako kada brod pristaje u Africkoj luci, uobicajeno je da ostane oko mjesec dana tamo. Zato ne volim Afriku.
----------------------

Gotovo sam siguran da se to odavno promjenilo, i da se i dalje mjenja kako vidimo prema poznatom nam cilju. Ali to je u sustini razlika izmedju covjeka i zaposlenika (osobe), onog "prirodnog" i onog "prodanog" nacina funkcioniranja kroz zivot.


Atach: drzavizam - ideje tako dobre da moraju biti uvjetovane pod prijetnjom prisile
Lud je samo onaj cija se ludost ne poklapa sa ludoscu vecine.   - S. Beckett

Harp

  • Global Moderator
  • Legenda foruma
  • *****
  • Thank You
  • -Given: 0
  • -Receive: 703
  • Postova: 753
Odg: Skola - nametnuto dobro
« Odgovori #4 u: 16 Srpanj, 2020, 20:47:48 »
Kada netko pocne pricati o 'problemima', odnosno bitnim znacajkama drustva, tesko mi je za to naci pravo mjesto ovdje na forumu, iz razloga jer su ti problemi povezani i isptepleteni s mnogo vec zapocetih tema.
Ipak, izdvojio bih dva videa iz 2013 godine s nekog simpozija koji je izgleda bio upucen strucnoj publici iz sektora obrazovanja.

Josip Berdica: Propaganda kao izvor poslušnosti i pasivnosti
www.youtube.com/embed/a-8hXDIMUzU


Nenad Vertovšek: Javnost kao izgubljeno stado: proizvodnja pristanka i neophodne iluzije
www.youtube.com/embed/W3aItRUf_cc

Dakle, ljudi u institucijama znadu sve to, nadopunjuju se, i izgleda da su ponosni na svoje prezentacije, i sto dalje i od koga tko ceka? Dok traze odgovor na to pitanje ili cekaju nesto ili nista, uredno i dalje obavljaju zadatke i rade 'svoj posao', kako bi odrzili 'na zivotu' kritizirano.





Lud je samo onaj cija se ludost ne poklapa sa ludoscu vecine.   - S. Beckett

Nikola

  • Admin
  • Legenda foruma
  • *****
  • Thank You
  • -Given: 1607
  • -Receive: 1270
  • Postova: 2763
  • Adm
Odg: Skola - nametnuto dobro
« Odgovori #5 u: 16 Srpanj, 2020, 21:35:29 »
Da, detektirali su problem i nisu ponudili rješenje. Tako može svaka generacija iznova otkrivati korijen problema i netko na tome graditi karijeru ili ugled.
Problem je rješenje

TB

  • Global Moderator
  • Legenda foruma
  • *****
  • Thank You
  • -Given: 649
  • -Receive: 206
  • Postova: 914
Odg: Skola - nametnuto dobro
« Odgovori #6 u: 17 Srpanj, 2020, 22:32:04 »
ima onaj trik a to je da kada netko jasno opiše problem ljudi automatski misle da isti imaju i rješenje problema..

Harp

  • Global Moderator
  • Legenda foruma
  • *****
  • Thank You
  • -Given: 0
  • -Receive: 703
  • Postova: 753
Odg: Skola - nametnuto dobro
« Odgovori #7 u: 21 Kolovoz, 2020, 13:36:22 »

Rjesenje je zapravo vrlo jednostavno ali i krajnje radikalno*: svaki covjek kada postane svjestan da svoju energiju usmjerava u neki proces koji direktno ili indirektno cini nekome stetu bilo kojeg razmjera u odnosu na svoju savjest, treba je prekinuti davati svojim odstupanjem, odnosno prihvatiti se onih poslova koji su u skladu s istom.
Ovdje je kljucna rijec svijest, na koju se od pocetka utjece po programima socijalizacije, odgoja i obrazovanja, tako da mladi ljudi ni ne znaju da rade nesto lose, odnosno to prihvacaju jer ih drugi bodre. Kada se dugo godina tako sto radi, da postane to priroda ljudska, malo je onih koji zele i mogu prepoznati opet sto je zaista ispravno, a jos manje onih koji si mogu i priustiti da potom ispravno i djeluju. Niti jedno jedino lose djelovanje ne moze se dogoditi bez loseg covjeka, jer jedino covjek ima mogucnost putem svoje energije manifestirati neko djelovanje odnosno uciniti svoju volju. Naravno isto vrijedi i za dobro djelovanje. Kako znati sto je dobro a sto lose? Savjest moze posluziti da postavi pocetnu pretpostavku o tome ili sumnju na pojedino djelovanje (meni dobro moze biti tebi lose) dok se odgovor moze nedvojbeno vidjeti kao povratna informacija od onoga na koga se to djelovanje primjenjuje, da li je u skladu s njegovom voljom.


*za ljude zarobljene u mentalitetu naprednih civilizacija

Lud je samo onaj cija se ludost ne poklapa sa ludoscu vecine.   - S. Beckett

Harp

  • Global Moderator
  • Legenda foruma
  • *****
  • Thank You
  • -Given: 0
  • -Receive: 703
  • Postova: 753
Odg: Skola - nametnuto dobro
« Odgovori #8 u: 26 Kolovoz, 2021, 19:26:20 »
Jos jedno zanimljivo predavanje koje na jednom mjestu objedinjuje i analizira o uzrocima "problema" odnosno funkcioniranja danasnjeg drustva. Nudi i neke teorijske naznake za rjesenje istog, mada neznam da li bi to u praksi bilo dovoljno.

No, ono sto sam kod sebe primjetio gledajuci tako prezentiran svijet, je da moze djelovati i na povecanje neosjetljivosti prema tim problemima, pogotovo ako se netko nalazi u situaciji gdje nema vise mogucnisti ili smisla mjenjati sebe, gdje vidi da bi se time otudjio od drustva koje ga je oblikovalo, koje mu je omogucilo zabavu i moc.

Pocetak predavanja na 7min

www.youtube.com/embed/tzdLfdSYpRo
Goran Potkonjak - Kako se upravlja ljudima?

« Zadnja izmjena: 26 Kolovoz, 2021, 19:29:13 od Harp »
Lud je samo onaj cija se ludost ne poklapa sa ludoscu vecine.   - S. Beckett

Harp

  • Global Moderator
  • Legenda foruma
  • *****
  • Thank You
  • -Given: 0
  • -Receive: 703
  • Postova: 753
Odg: Skola - nametnuto dobro
« Odgovori #9 u: 01 Rujan, 2021, 13:23:06 »
Evo jos malo o skoli, prigodno je vrijeme :)

Kada se obrazovni sustav stavi u note i opjeva, dobije se ovako nesto (u nastavku napismeno):

www.youtube.com/embed/8xe6nLVXEC0
Don't Stay in School


Citajuci tu pjesmu (posto je nisam bas razumio direktno iz 'dernjave'), vidim da je autor prepoznao nelogicnosti skolskog ucenja, ali nije to povezao s stvarnom svrhom (ispunom za prijenos suptilnih ucenja), vec kao da je skolski sustav slucajno dizajniran s takvim propustima i da ih je moguce, da ih treba ispraviti.

Ovo me vrlo podsjeca kao kada dva pijanca sjede za sankom i zakljucuju o 'losim potezima' vlade i kako se neki problem moze jednostavno ispraviti - ta, vec samo oni su dosli do rjesenja, bez puno razmisljanja. Naivno, jer u neki 'los potez' je ulozeno puno promisljanja.

Vratimo se glazbi. U sljedecem videu autor odgovara ne komentare koje je zadobio od svoje educirane poblike, koja izgleda posto-poto stiti obrazovni sustav i svoje ulozeno vrijeme u njega kao svetinju i polaznu tocku za uspjeh u drustvu.


https://lyricstranslate.com/en/boyinaband-dont-stay-school-lyrics.html

Boyinaband - Don't Stay in School

Artist: Boyinaband
Translations: Croatian, French, German,Portuguese, Serbian

English

A A

Don't Stay in School

I wasn’t taught how to get a job

but I can remember dissecting a frog

I wasn’t taught how to pay tax

but I know loads about Shakespeare's classics

 

I was never taught how to vote

they devoted that time to defining isotopes

I wasn’t taught how to look after my health

but mitochondria is the powerhouse of the cell

 

Never spent a lesson on current events

instead I studied The Old American West

I was never taught what laws there are.

I was never taught what laws there are.

 

Let me repeat - I was not taught the laws for the country I live in,

but I know how Henry the VIII killed his women.

Divorced beheaded died, divorced beheaded survived

glad that’s in my head instead of financial advice

 

I was shown the wavelengths of different hues of light

but I was never taught my human rights

Apparently there’s 30, do you know them? I don’t

Why the hell can’t we both recite them by rote?!

 

I know igneous, metamorphic and sedimentary rocks

Yet I don’t know squat about trading stocks

Or how money works at all - where does it come from?

Who controls it? How does the thing that motivates the world function?

 

not taught how to budget and disburse my earnings

I was too busy rehearsing cursive.

Didn’t learn how much it costs to raise a kid or what an affidavit is

but I spent days on what the quadratic equation is

 

negative b plus or minus the square root of b squared

minus 4ac over 2a

That’s insane, that’s absolutely insane.

They made me learn that over basic first aid

 

How to recognise the most deadly Mental disorders // or

diseases with preventable causes // How to buy a

house with a mortgage // if I could afford it

‘cause abstract maths was deemed more important

 

than advice that would literally save thousands of lives

but it’s cool, ‘cause now I could tell you if the number of unnecessary deaths caused by that choice was prime.

 

Never taught present day practical medicines,

but I was told what the ancient hippocratic method is

“I’ve got a headache, the pain is ceaseless

what should I take?” umm... maybe try some leeches?

 

“Could we discuss domestic abuse and get the facts

or how to help my depressed friend with their mental state?”

Ummm... no but learn mental maths

because “you won’t have a calculator with you every day!”

 

They say it’s not the kids, the parents are the problem

Then if you taught the kids to parent that’s the problem solved then!

All this advice about using a condom

but none for when you actually have a kid when you want one

 

I’m only fluent in this language, for serious?

The rest of the world speaks two, do you think I’m an idiot?

They chose the solar over the political system

So like a typical citizen now I don’t know what I’m voting on

 

which policies exist, or how to make them change

mais oui, je parle un peu de français

So at 18, I was expected to elect a representative

For a system I had never ever ever ever been presented with

 

But I won’t take it

I’ll tell everyone my childhood was wasted

I’ll share it everywhere how I was “educated”

And insist these pointless things

#DontStayInSchool

 
---------
mais oui, je parle un peu de Francais: 

but yes, i speak a little French

Lud je samo onaj cija se ludost ne poklapa sa ludoscu vecine.   - S. Beckett

Nikola

  • Admin
  • Legenda foruma
  • *****
  • Thank You
  • -Given: 1607
  • -Receive: 1270
  • Postova: 2763
  • Adm
Odg: Skola - nametnuto dobro
« Odgovori #10 u: 08 Rujan, 2021, 14:09:47 »
Vozim svakog jutra kći u školu i često me ona putem ispituje "normalne" stvari kao zašto je zahladilo, zašto su fasade na starim zgradama crne, kako finkcionira otplata na rate, minus u banci, zašto mora u školu kada već sada zna svašta raditi... I to je samo par minuta svakog jutra. A onda je preuzima škola na 7-8 sati i svakog dana uči ono što škola "želi", a ne što ja ili moja djeca žele. Pogrešno je analizirati kakav je školski program i kako ga učiniti boljim, kada djeca mogu jednostavno ostati uz one koji žive svoj život i u stanju su im prenijeti sva znanja koja su potrebna za život.
Problem je rješenje

Harp

  • Global Moderator
  • Legenda foruma
  • *****
  • Thank You
  • -Given: 0
  • -Receive: 703
  • Postova: 753
Odg: Skola - nametnuto dobro
« Odgovori #11 u: 08 Rujan, 2021, 18:34:33 »
Kakve veze uopce skola ima sa znanjem? Nije to prakticni zanat. Skolovanje, odnosno pohadjanje programa skole kao obrazovne institucije sa dovoljnim uspjehom je obavezno za svako dijete za koje sustav ima registriranog skrbnika. U suprotnom, dijete se - poput puke stvari - dodijeljuje nekom drugom 'odgovornijem' skrbniku, dakle mijenja obitelj, samo zbog razloga pohadjanja skolskog programa, odnosno da ispuni i tu nuznu drustvenu normu.

Ok, onda svatko od nas i svi mi sigurno znamo sto je to toliko nuzno pa da je sustavu bitnije od ocuvanja obitelji, koje to tocno znanje, specificne vjestine ili stogod drugo. Koje to znanje imaju kao zajednicko svi, ali bas svi skolovani ljudi diljem svijeta, bez kojeg ne bi mogli zivjeti, funkcionirati i razvijati se? Koje je to znanje? Pitagorin poucak? Krvotok ribe? Povjest rimskog carstva? 100m u 15s?
Jel to svi, bas svi znaju i mogu, od onih koji su ostali u svojoj obitelji? Ili je nesto drugo u pitanju? Mozda nije u pitanju znanje, nego usvajanje drustvu pozeljnih vrijednosti?

Mozes li, na primjer nauciti svoju djecu one 4 tocke koje sam u pocetku spomenuo, na koji nacin bi to uspio i s kojom svrhom, ako znas da su stetne, odnosno temeljne za daljnju drustvenu  manipulaciju tog djeteta? Kako bi se takvo dijete 'snaslo' i 'uklopilo' u danasnjem svijetu? Bi li mu bilo 'bolje' ili 'losije' od tog ucenja?
A da su ti djeca svaki dan kod tebe kuci, bi li isao svaki dan raditi u neku firmu, za drugoga?

Samo malo naglas razmisljam :)

Lud je samo onaj cija se ludost ne poklapa sa ludoscu vecine.   - S. Beckett

Nikola

  • Admin
  • Legenda foruma
  • *****
  • Thank You
  • -Given: 1607
  • -Receive: 1270
  • Postova: 2763
  • Adm
Odg: Skola - nametnuto dobro
« Odgovori #12 u: 09 Rujan, 2021, 11:45:35 »
Vjerujem da približno sve što znam, to mogu prenijeti i djeci. Ako je ovo što ja znam dovoljno da se normalno snalazim u svijetu, onda bi moralo biti dovoljno i mojoj djeci, kada ne bi imala ni dana školskog obrazovanja. Hoće li neko dijete znati više ili manje zato što je išlo u školu, do je dosta diskutabilno, ovisi o tome kako definiramo znanje. Znači ispada da škola i nema neke velike veze sa znanjem, nego sa odvajanjem djece od roditelja. Ono što bi dijete naučilo u školi, u najboljem slučaju je tek nadomjestak onoga što je dijete izgubilo izdvajanjem iz obitelji.

Bih li morao raditi da mi djeca ne idu u školu? Vjerojatno bih, ali ne toliko, možda ne taj posao i ne na taj način. Značajan dio mjesečnih troškova bi nestao, a djeca bi mogla pomoći u nekim svakodnevnim aktivnostima, pa bi tome prilagodili i ono što radimo.
Problem je rješenje

Harp

  • Global Moderator
  • Legenda foruma
  • *****
  • Thank You
  • -Given: 0
  • -Receive: 703
  • Postova: 753
Odg: Skola - nametnuto dobro
« Odgovori #13 u: 21 Svibanj, 2022, 19:26:25 »

Evo da zabiljezim i kako na to drugi gledaju i do kojih su zakljucaka dosli, rekao bih da postoje zajednicke crte...

Škola - Mjesto ispiranja mozga
Lud je samo onaj cija se ludost ne poklapa sa ludoscu vecine.   - S. Beckett

andjelkoasa

  • V.I.P.
  • ****
  • Thank You
  • -Given: 496
  • -Receive: 200
  • Postova: 326
Odg: Skola - nametnuto dobro
« Odgovori #14 u: 22 Svibanj, 2022, 11:51:21 »
To mu dođe ovako nekako:

 


Što je to Perforum?

Dobrodošli u našu zajednicu!

Ovaj forum je pokrenut 2012. godine sa idejom stvaranja mjesta za druženje, upoznavanje ljudi zainteresiranih za razmjenu znanja i iskustva o permakulturi i bliskim područjima, a ponekad i mjesto gdje bi se požalili ako nam nešto nije po volji ili ne ide kako smo zamislili. Tijekom godina, sakupila se velika količina vrijednih informacija zahvaljujući sudjelovanju i doprinosu aktivnih članova.

 

Mnogi posjetitelji traže samo brzi odgovor na neko pitanje, pritom zaboravljajući da im ga je prethodno netko želio i omogućiti. Zapamtite, svako znanje i iskustvo koje imate je vrijedno i uvelike može drugome pomoći. Stoga vas pozivamo da nam se pridružite i učinite raznolika znanja dostupnim a zajednicu cjelovitom.

Powered by EzPortal