Bok Nikola!
Evo ja imam nekih iskustva s time, mozda ce ti pomoci ili te barem usmjeriti u daljnje istrazivanje.
Ribizl, kao grmovita biljka, isto kao i ogrozd, razmnozava se "reznicama" na jednostavan nacin, i to tako da iskopas plitku rupu u zemlji odmah do grma, i _jednogodisnje_ grane koje se nalaze iz rub grma oblikujes tako da sredina grane bude u rupi. Kako bi osigurao da se grana sama ne izvuce iz zemlje, prije zatrpavanja rupe, fiksira se s komadom zice kao naopako slovo U ili J, ili komadom drveta koje se racva, oblika naopaki Y ili 1.
Ukoliko biljka na tom mjestu ima zelene djelove, list ili pup, to se prije zatrpavanja otkine. Nakon cca 3 mjeseca bi trebalo pustiti korijenje okolo, i tada presjeces 'dovod' i presadis. Uputno je tada skratiti vrh biljke, od 1/3 do 1/2 ukupne visine, kao i kod svakog presadjivanja.
To je sto se ribizla tice... nadalje, ukorijenjivanje drveca, prema kojima se ne moze provest gornja ideja, ali je princip isti, naziva se "margotiranje" od (mislim) talijanske rijeci 'margota'. Na engleskom ces naci to pod pojmom "Air Layering".
Navedena metoda umjesto savijanjem grane prema zemlji, priblizava zemlju grani. Postoje dvije glavne metode koje se vrlo cesto koriste u Bonsai tehnici, buduci da su oni zaludjeni instant rezultatima.
Prva metoda je da se na jednogodisnjoj grani zareze prsten sirine (duzine?) cca 2-2.5cm, s time da se na sjevernoj strani ostavi tanki 'most' koji povezuje te dijelove. Treba se biti vrlo pazljiv, da taj most ostane neostecen, jer je sirok svega 2mm. Treba odstraniti i koru i liko (meko tkivo ispod kore), a ne samo koru, dakle doci do tvrdog dijela grane.
Potom se uzme prozirna vrecica (da se kasnije lako vide rezultati) i pricvrsti se vrlo cvrsto kao tuljac na donji dio grane nekom zicom ili spagom. Tuljac se ispuni smjesom suhe mahovine i komposta, po mogucnosti s dodatkom usitnjene cjelozrne psenice koja ima hormon rasta. Potom se isto zicom tuljac cvrsto zaveze na gornji dio. Uzme se sprica i ubrizga se vode, a potom se cijela izbocina omota aluminijskom folijom kako bi korijenje ostalo u tami. I to je to, nakon 3 mjeseca (nema naknadnog zalijevanja!), samo maknes foliju i ukoliko kroz prozirnu plastiku vidis bijelo korijenje, proces je uspio, i biljka je spremna za presadjivanje, odrezes tik ispod donje zice.
Drugi nacin margotiranja je da se kora ne skida, vec se grana zareze 3/4 debljine, i u procjep se ubaci nesto sira (ne sir!, radi se o pojmu geometrijske velicine!) plasticna plocica od polietilenske ili polipropilenske plastike PE-HD, PE-LD, PP, moze i poliamid ako imas, PTFE... u biti "masna" i cvrsta plastika. Ostalo je sve isto kao i sa tuljcem od gore.
Razlika izmedju metoda je ta, da je za bonsai tehniku mnogo prihvatljivija ova potonja, jer se prilikom presadnje grana odreze u nastavku zapocetog, tako da je korijen mnogo mnogo plici za one njihove plitke vaze

No, kod nje se mora paziti na cvrstocu grane, da ne pukne uslijed vjetra, ili naknadno pricvrstiti, ojacati.
Evo par linkova koje nisam proucio (mozda pise drugacije?), kako to izgleda:
http://www.instructables.com/id/Propagating-Plants-by-Air-Layering/?ALLSTEPShttp://aggie-horticulture.tamu.edu/earthkind/landscape/air-layering/